EcoToPlay is een app die jongeren op de middelbare school een leuke en creatieve manier biedt om te leren hoe geld werkt en hoe ze hun geld moeten gebruiken.
Onze app is gratis en helpt jongeren met hun geldredzaamheid door hun te motiveren om onze app te gebruiken, door de app zo te ontwerpen dat het er uitziet als andere apps/games die jongeren in hun vrije tijd gebruiken. We doen dit door ontgrendelbare dingen toe te voegen. Je kan deze cosmetica ontgrendelen door meerdere dagen/weken te spelen voor een half uurtje per dag. Dit zorgt ervoor dat onze app boven de andere economie apps/games uitsteekt en dat jongeren uit zichzelf met de app bezig zullen zijn, wat zorgt voor een eindresultaat waarin jongeren het leuk hebben en leren.
Onze app is gratis te downloaden voor iedereen in de app store, Of de google play store. Ook kan de app via onze site gedownload worden op: www.nycethings.nl/ecotoplayapp. Als school of organisatie kan je een uitbreidingspakket kopen. In dat pakket zit dan onder andere een uitlegfilmpje, een gastles, een leaderbord en nog meer.
De ontwerpers zijn ook jongeren en wilden zelf leren over hoe ze hun geld moesten gebruiken, maar toen ze dat gingen leren vonden ze dat saai. Toen kregen ze een idee: een leuke manier maken om leeftijdsgenoten te leren over hoe ze hun geld moesten gebruiken en zo zijn ze begonnen. Na een paar maanden is het eindelijk klaar, een app die jongeren helpt met hun geldredzaamheid en ook nog leuk is.
Wij waren aan het denken over problemen die wij of mensen die wij kennen in het dagelijks leven tegenkomen. Het eerste wat we besloten was dat onze doelgroep jongeren/kinderen zouden zijn, omdat wij dat zelf zijn en dus ook informatie uit de eerste hand hebben. Daarna gingen we 5 minuten lang alle ideeën opschrijven die we hadden en daarna daar de beste van kiezen. Zo kwamen we bij een game of app, die keuze hebben wij gemaakt, omdat wij zelf ook gebruik maken van games en apps, dus weten we wat er haalbaar en goed is. Wij kwamen uit bij een app die jongeren leert omgaan met geld, omdat wij regelmatig horen van vrienden of familie, dat ze bijna “blut” zijn en wij denken dat wij hen daar relatief makkelijk in kunnen ondersteunen. Het idee van onze app is dat deze je leert omgaan met geld op een leuke interactieve manier. Onze doelgroep is jongeren op de middelbare school, omdat je daar de eerste echte ervaring krijgt met geld en je moet leren om er goed mee om te gaan. Misschien is het kleedgeld of juist helemaal niet, hoe dan ook leer je omgaan met geld. Je leert wat iets waard is. Je kent de uitspraak “van fouten maken leer je”, je moet dus eerst de fout echt maken om er van te leren en dan moet je weer wachten om leuke dingen te kopen, maar wij willen dat voorkomen. Wij willen dat jij die fout maakt, maar dan in onze app, zodat je ervan kan leren zonder dat er nadelen aan gekoppeld zitten.
Het grootste obstakel van dit idee was de naam, want wat voor originele naam kan je bedenken bij een economie game? Economie Crush Saga, Economie Go, Economie Miles Morales of toch Super Economie Bros. Wij wilden een Engelse naam ook al zijn we een Nederlandse onderneming, want ons doel is om internationaal te gaan. Wij wilden hoe dan ook eco of economie in de naam hebben, omdat dat meteen een beeld geeft in welke categorie we zitten. Wij wilden ook iets met play omdat dat duidelijk maakt dat het interactief is. Dus zijn we uiteindelijk gegaan voor: EcoToPlay.
Onze plannen voor de komende jaren zijn om nationaal te gaan door onze app nog verder uit te breiden. We willen het realistischer maken door steeds meer functies toe te voegen zoals inflatie, aandelen en nog veel meer. Ook over hoe het in andere landen werkt, want in andere landen verschilt de manier hoe geld werkt het en wij willen jongeren daar ook voor voorbereiden.
In de exploitatiebegroting zie je dat we een nettowinst van bijna €10.000. In dit stukje gaan we je uitleggen waarom we dat denken.
Laten we beginnen met de winst. Onze app is gratis om te downloaden, dus daarom is onze grootste inkomst de reclames. Gelukkig is dat een gegarandeerde inkomst als iemand de app gekruikt, maar als je geen reclames wil kan je ze voor €4,00 weghalen. We verwachten dat niet veel mensen dit gaan kopen, omdat onze doelgroep jongeren is. Om te zorgen dat jongeren, vooral op de middelbare school, de app gaan gebruiken verkopen we schoolpakketten. Dit zijn pakketten voor middelbare scholen waarmee ze een premium school versie krijgen. Deze pakketten kunnen ze kopen per 50, 100 of 200 leerlingen. We verwachten dat we bij verschillende scholen in totaal rond de twee duidend leerlingen die de premium school versie krijgen. Om het bedrijf te starten betalen we alle uitgaven zelf. Daarom is het voor uitgaven heel makkelijk we moeten €29 per jaar betalen om de website online te laten staan. En we moeten jaarlijks €10 per jaar betalen om de app in de appstore te publiceren. We gaan een patent aanvragen van €874 voor EcoToPlay. We moeten ons inschrijven bij de Kamer van Koophandel als bedrijf en dat kost ook nog €80,1. De app maken we niet zelf, dus huren we een codeur die we gelukkig kennen. Daarom hebben we een vriendenprijsje gekregen voor maar €1000 in het eerste jaar.
Dit is hoe wij zijn uitgekomen op €11.270 brutowinst en €1993,1 uitgaven, dus €9.726,9 winst in het eerste jaar.
Om jouw gebruikerservaring te verbeteren op deze website maken wij gebruik van wookiees, euh ik bedoel cookies.
Gratis bezorging bij bestellingen van €50- of meer! Sluiten